Het vinden van potentiële klanten kan een tijdrovende klus zijn. Toch is dat natuurlijk wel ontzettend belangrijk. Zonder klanten geen inkomen en zonder inkomen geen bedrijf. Daarnaast moet je ook rekening houden met concurrerende bedrijven. Het aanbod van bouwbedrijven en aannemers is tegenwoordig zó groot dat er al snel kapers op de kust liggen. Het is dus aan jou om jouw diensten zoveel mogelijk te promoten en op te vallen tussen de massa. Klussen liggen immers niet voor het oprapen. Daar moet je zelf wat voor doen.
Zelfpromotie kan hierbij helpen. En zoals iedere ondernemer anno 2019 zal beamen mag online marketing daarbij niet ontbreken. Met de juiste marketingstrategie en leadgeneratie zorg je ervoor dat klanten naar jou toekomen in plaats van andersom. Hierdoor boek je al gauw verbazingwekkende resultaten! Maar hoe pak je dit precies aan?
Bouw een netwerk op
Voordat we over de verschillende mogelijkheden van online marketing gaan spreken zijn er natuurlijk ook al een aantal dingen die jij in ‘real life’ kunt aanpakken. Onderhoud bijvoorbeeld altijd de contacten met oud collega’s en klanten. Door een netwerk van bouwbedrijven, professionals en klanten om je heen te bouwen, kan je eerder rekenen op goede mond-tot-mond reclame en is er altijd wel iemand die jou bij een klus (of aan een klus) kan helpen. Een goed netwerk is de eerste stap naar een succesvol bedrijf.
Denk tevens ook aan jouw kwaliteiten als timmerman/aannemer of bouwbedrijf. Wat kan jij wat andere bedrijven niet kunnen? Werk je allround of ben je slechts in enkele dingen gespecialiseerd? Hoe breder jij inzetbaar bent, hoe groter de kans op succes is! Doe daar dan ook je voordeel mee.

Investeer in een kwalitatieve website
In onze moderne tijd is het bijna onmogelijk om over een succesvol bedrijf te beschikken als je geen internetpagina hebt. Natuurlijk weten we ook dat er nog steeds oude klusbedrijven zijn die intern veel klussen krijgen en nog nooit van internet gehoord lijken te hebben, maar dit zijn wel uitzonderingen. Zeker als nieuw bedrijf zal je merken dat een website eigenlijk onmisbaar is. Bovendien wekt het meer vertrouwen bij de klant op.
Tegenwoordig proberen klanten immers eerst meer over een bedrijf te weten te komen voordat ze van hun diensten gebruik maken. Hierbij wenden ze zich al gauw tot het internet. Wanneer er geen sporen van jouw bedrijf online te vinden zijn, roept dit al snel argwaan op. Natuurlijk snappen we ook dat het als aannemer of bouwbedrijf lastig kan zijn om een website up-to-date te houden. Wellicht weet je niet eens goed hoe dit moet. Daarom is het verstandig om dit werk aan een professional over te laten. Investeren in een kwalitatieve website loont!
Speel in op de moderne tijd
Ook bouwbedrijven mogen eigenlijk niet achterblijven in de moderne tijd. We kunnen er immers niet omheen: de digitalisering heeft ons land overgenomen. Dat is niet erg, maar hier moet je als bedrijf wel rekening mee houden. Door in te spelen op de jongere generaties, zorg jij gegarandeerd voor meer werk in de toekomst. Onderscheid je bijvoorbeeld van de massa door (samen met een professional) een app te ontwikkelen, waarbij de klant direct het resultaat van een mogelijke verbouwing zit. Laat de app promoten door een specialist zoals Team Nijhuis en jij zit gebakken. Door op verschillende manieren slim van het internet gebruik te maken, zal je merken dat de naamsbekendheid van het bedrijf groeit en de omzet stijgt.